2010. november 10., szerda

Edinburgh beszámoló 1.


Huhuuuu...nem is tudom,hogy hol kezdjem....annyira jó volt jó,hogy csak na:) Edinburgh csodálatos! 3éjszakát töltöttem ott és 2 német + 1 osztrák lánynál aludtam,akik nagyon-nagyon édesek és kedvesek voltak. Én meg nagyon élveztem,hogy csomót beszéltek németül mert nagyon sokat értettem belőle!!
Most megint bekezdésről bekezdésre fogok írni és remélem izgalmas lesz;)

- Szombaton reggel indultam el itthonról. Először vonattal Invernessbe,ahol sikeresen megtaláltam a buszállomást és elindultam Edinburghba. Az utazás közben láttam,hogy itt van 3 sávos körforgalom és az a durva,hogy tudják is használni. Amúgy a körforgalmak 80%-a itt kétsávos.
- A másik nagy dolog számomra,hogy itt egy darabból áll az út és nincs agyon foltozva. Amúgy már teljesen megszoktam,hogy mindenki a másik oldal vezet.
- Láttam,hogy a kocsi árak egészen alacsonyak itt. Pl egy citroen picasso csak 2 milla újonnan:) 5 millióért meg már tök jó BMW-t vagy Volvot kapsz!
- A buszomnak sikeresen valami baja esett,így át kellett szállnom aminek az lett az eredménye,hogy a csajok 30 percet vártak rám az állomáson,de szerencsére nem voltak mérgesek,de tény,hogy kalandosan indult a 4 napos kirándulás :  )
- Edinburghban nagyon-nagyon sok busz van és mind kétemeletes,amiket nagyon élveztem. Na meg persze iszonyat sűrűn járnak. Néha el is vesztem de még azt is nagyon élveztem mert olyankor nagyokat sétáltam meg sokat kommunikáltam az emberekkel. A napijegy csak 900 ft és azzal egész nap buszozhatsz amennyit csak akarsz…durva,hogy ez mennyivel olcsóbb itt.
- Tudom,hihetetlenül hangzik de nagyon sok kaja olcsóbb itt…míg a (minimál)bér sokkal több mint otthon. Folyton ledöbbenek az árakon…iszonyat drágaság van nálunk otthon.
- Azt kell,hogy mondjam,hogy továbbra sem láttam még szemetet az utcán,meg óriásplakátot sem : ) Minden annyira más mint otthon és annyira élvezem!!!
- Voltam a várba,a nemzeti galériában, a királyi botanikus kertben, a Camera Obscurában, a helyi tour-on…rengeteget sétáltam a városban és sok butikba is betévedtem persze: )
- Egyik este voltunk bulizni is,ami nagyon jól sikerült. A bizti őr nagyon hosszasan nézegette a magyar személyimet…gondolom nem túl sűrűn lát ilyet : ) Láttam,hogy a szórakozóhelyeken van elsősegélynyújtó szoba és ember is (ami szintén új nekem). Persze pubban is voltunk!
- Egyik este mikor bementünk a Tescoba négyen, mindenki külön-külön vásárolt,de mikor Dominik vett egy üveg sört magának,akkor mind a négyünk személyijét elkérte a pénztáros. Az elején nem értettem,hogy miért kell a mienk is,de aztán rájöttem,hogy milyen jó,hogy ők még egy lépéssel többet tesznek azért,hogy kiskorú ne jusson alkoholhoz. Persze nem mintha nem lehetne ezt is kijátszani könnyedén de akkor is…
- Utolsó este sokat voltam kettesben az egyik lánnyal és olyan jót beszélgettünk (hihetetlen,hogy nyelvi probléma nélkül tudunk órákat beszélgetni komoly dolgokról). Csomót mesélt a török problémáról Németországban, amit nagyon élveztem, hiszen nem túl sokat tudok róla.
- Amúgy egy pazar óriási lakásban laknak 3an lányok. Mindenkinek jó nagy szobája van francia ággyal. Óriási nappali tök jó bőrgarnitúrával,elektromos kandalló,cuki konyha,fürdő,3 gardrób,egy tároló,egy folyosó…mi kell még?!
- Mint megtudtam Edinburghban csak 500 ezer ember él…mi az Budapesthez képest: )
- A hazaút nagyon kényelmesen telt…gyönyörű táj és pikk-pakk elrepült az a 3,5 óra! Nagyon sok birka és tehén van mindenhol.Viszont abszolúte nem díjaztam a havas hegyeket!
- Most van egy férfi Indiából és ma kiderült,hogy élt egy évet Magyarországon,aminek annyira nagyon megörültem. Nem tud sokat magyarul és azt is viccesen mondja,de mégis olyan jó…mert persze van aki azt se tudja,hogy hol van Magyarország. Meg elég mókás néha ahogyan az emberek kimondják,mert nem azt mondják,hogy Hungary hanem hogy hungry,ami azt jelenti hogy éhes :D

Most zárom soraimat mert nagyon fáradt vagyok,de a lényeg,hogy csodálatos volt ez a pár nap Edinburghban!!!!
Remélem élvezte mindenki a beszámolót és írok majd még sok érdekeset: ) A képek egy része már megtekinthető:
http://picasaweb.google.com/lakatos.barbara18/Findhorn?authkey=Gv1sRgCOjm-O2Mz5DHdg#

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése