2010. október 22., péntek

Kirkcaldy :)

Sziasztok: )
Hazaértem Kirkcaldyből a 4 napos EVS trainingről. (Gyors magyarázat: az EVS az a szervezet aki lehetővé tette számomra,hogy itt legyek.)
Megint jegyzeteltem sokat, hogy nehogy valami fontosat kihagyjak a beszámolómból, így viszont nagyon hosszú lesz és félek, hogy senkinek nem lenne ereje és ideje végigolvasni, tehát szerintem csak a felét küldöm ma,mert több mint 3 oldal lett) a másikat pedig csak holnap és igyekszem röviden fogalmazni: )
-          Skóciában szinte mindenhol tilos dohányozni, még a pubban is. Amit nagyon élvezek, mert ha elmegyek, egy este az egyik pubba az nem jelenti azt, hogy másnap a ruhám és a hajam bűzleni fog. Ráadásul iszonyatosan drága itt a dobozos cigaretta, ezért mindenki csavarja magának. Egy doboz 2100 ft körül van, de mindenből van vékonyszálú is,ami ,,csak” 1300 ft. Én már nagyon várom, hogy ezt Magyarországon is bevezessék (tudom most az összes dohányos olvasóm árkot szór rám),mert pl. így talán nem dohányozna az összes kis 14 éves gyerek, akinek még tojáshéj van a fenekén.
-          Mikor elindultunk Forresből vonattal Inverness felé és kerestük a foglalt helyünket. De mikor megtaláltuk egy 3 gyerekes anya ült ott…rém ciki volt, mert a  srácok mondták neki,hogy ez a  mi helyünk. Mire ő elkezdte összeszedni a 2 kicsi és a nagy gyerekét. Mire én mondtam, hogy ne már és ülök máshova mert ez halál ciki. De ők azt mondták, hogy ez nem így megy…nekem meg lesült a bőr az arcomról…nagyon kellemetlen volt.
-          Megérkeztünk Invernessbe és mi volt az első dolog, amit megláttam?!Egy Accessorize…ez egy iszonyatosan jó bolt…így kihasználva,hogy van 15 percünk átszállni berohantam és csak ámultam –bámultam: )
-          A rózsaszín rózsás gumicsizmámért mindenki odavan itt: ) Viszont sajnos belül a sarkamnál a belső bélés elkezdett elszakadni,így töri a sarkam…keresnem kell egy cipészt itt,hátha tud rajta segíteni: (
-          Megérkeztünk Kirkcaldyba, megtaláltuk a hotelünket (3csillag) és elfoglaltuk a szobánkat. Majd gyors kis ismerkedés,kb. 12-en lehettünk önkéntesek, mind velemkorúak. A legtöbb német, de volt 2 spanyol, 1 olasz és 1ukrán is. Az egyik spanyol srác mikor beszélt néha azt hittem, hogy spanyolul beszél, hiszen annyira máshogyan ejti a szavakat :D Ezután pedig megindultunk vacsorázni a hotel éttermébe (nagyon jót ettem).  Amíg vártunk a vacsorára észrevettem, hogy az egyik asztalnál 2 munkás férfi ül és még csodálkoztam is, hogy egy hotel éttermébe vacsoráznak. De aztán megláttam, hogy az egyik úgy evett, ahogyan én még senkit nem láttam…olyan elegánsan, lassan és gyönyörűen, hogy azt se tudtam,hogy hova legyek. Meg persze megszidtam magam, hogy már megint a sztereotípiák  : )
-          Észrevettem, hogy itt más az Opelnek a jele…nem is értem…ugyan az a kocsi, még  a hátára is van írva,hogy Vectra de valamilyen nagyon cirádás és szép márkajel van a számomra megszokott Opel jel helyett…
-          Este elmentünk egy pubba, ahol ingyen fogyaszthattunk majd ingyen taxi vitt minket haza…azóta sem értem, hogy miért: ) Nagyon kedves volt mindenki a pubban is. Egy picit táncoltunk is, majd az egyik nő odajött hozzám, hogy úgy táncolok mint Shakira és hogy mennyire szép. Én meg megköszöntem és jót nevettem magamban, mondván hogy ők nem is tudják,hogy egy magyar lány mennyire tudja ,,rázni” magát, hiszen én csak nagyon keveset mozogtam: ) De persze be kell,hogy valljam nagyon jót esett, amit mondott :D
-          Maga a training szinte semmiről nem szólt, inkább csak ismerkedés volt az egész. Meg elmondtak egy-két dolgot a szervezetről, amiket nagyrészt már tudtunk és bemutattuk egymásnak a saját országunkat. Januárban találkozunk majd újra Glasgowban.
-          Második nap bementem egyedül egy plazaba, ahol megállított egy sármos fiatalember és kérdezett valamit (és most először fordult elő velem), hogy SEMMIT nem értettem…egy szót sem. Mire mondtam neki, hogy az én angolom nem a legjobb de a te kiejtésed viszont szörnyű, erre mosolyogva és felháborodást színlelve azt mondta, hogy nem is szörnyű az akcentusa, majd elismételte a kérdését, mire én mondtam neki, hogy nagyon-nagyon sajnálom de én nem értem, hogy mit mond, majd rámosolyogtam és otthagytam…egészen csalódottnak tűnt.  Azóta sem tudom, hogy mit akart: )
-          Második este is elmentünk a pubba és én is játszottam pool-t,ami olyan mint otthon a billiárd csak sokkal kisebb asztal,kisebb golyók és kicsit más szabályok. Nagyon élveztem a játékot és a végén már nem is voltam olyan béna. Több körben egy helyi öreg bácsival voltam egy csapatban,aki nagyon profi volt ( gondolom pár évtizede jár csak kocsmába) és nagyon kedves. Remélem itt Forresben is találunk majd pool-t és játszunk is. Mire hazamegyek,tiszta profi leszek..haha :P
-          Mikor hazaindultunk az egyik katalóniai srác kitalálta, hogy úszni fog a tengerben (többször elmondták, hogy ők nem spanyolok hanem katalóniaiak. Erre nagyon kényesek). Mindenki mondta neki, hogy ne csinálja, mert nagyon hideg a tenger…de ő csak belement és úszott egy kicsit…nem normális, hiszen ez veszélyes is volt!!! Tipikus spanyol amúgy, nagyhangú  és heves: )...kb itt van a fele...a többi jön holnap vagy még ma este :)
-

2 megjegyzés:

  1. Fú,hallod nagyon szép helyeken jársz,veled azért még szebb lett tán. Shakira meg elbújhat:),biztos a pool mestere leszel! Mit kívánhatnék?
    Érezd jól magad,használd ki minden percét.Vigyázz magadra,légy boldog:)
    Lac

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a szép szavakat :):):)

    VálaszTörlés