2010. október 10., vasárnap

válaszok...


Sokan kérdeztétek már,hogy akkor hogyan is fog telni a  következő pár hetem,ezért úgy döntöttem,hogy leírom amit eddig tudok:
A 8hetes LCG project még nem kezdődik,majd csak 2 hét múlva,addig még sok minden fog velem történni.
hétfő:kiválasztjuk a 4 project közül,hogy melyik az enyém…vagy chicken tractor-t vagy méheket fogom választani,mert a  kert annyira nem hoz lázba…
kedd:szabad vagyok…
szerda: duma az LCG project vezetőjével és helyi tour Indiával
csüti és péntek: meló a projectben amit választottam
szombat,vasárnap: szabad,de én Edinburghba akarok menni és várost nézni…ezt majd holnap mondom meg Indiának
hétfőtől csütörtökig: Kirkcaldy-ba utazunk mind a 4en és részt veszünk egy EVS-es trainingen (ez az az eu-s szervezet aki fizeti mindenemet). Közben pedig 1 napot Dundee megnézésével töltünk.
péntek:szabad
szombat-vasárnap: Permaculture course with Craig and with Elliot
hétfő: kezdődik a 8 hetes LCG project….ami egészen dec 17.ig tart…
Szóval ez a terv…

A korosztályról is pár szó. Hm hát 2 csoport van. Vannak az idősebb korosztály…50 körül és afelett! És vannak a fiatalok 20-30 között! A kettő között nincsenek. Én vagyok a legfiatalabb…

Drága Anna kérdezte,hogy miért  kellett megint szobát cserélnem?!Azért kellett mert itt komoly system van kérem ;) Mert ha exp. weekes vagy akkor máshol laksz mint mikor nem! Tuvával együtt költöztem,ő a norvég lány,akivel szerintem végig együtt fogok lakni. Kicsit olyan az egész mint egy nemzetközi egyetemi koli,mint  amilyennek az  CEU-t képzelem. Csak ez meg van spékelv spiritualitással…
Tegnap mikor hallottam néhány számot,hogy mi mennyibe kerül rájöttem,hogy mekkora dolog,hogy ezt nekem kifizeti az eu,mert nagyon drága ez a hely. Decemberig az eu kb. 1,5 milliót költ rám!

Ha valakinek van még kérdése,nyugodtan tegye fel : )

Olyan hihetetlen,hogy itt külföldön mindenki olyan kedves és csak megyek a folyóson és mindenki rám mosolyog aki szembe jön velem. Otthon ilyen nincs,sőt ott még talán fel is löknek! Mindenki megkérdezi,hogy-hogy vagyok meg hogyan aludtam!Ami még nagyon durva,hogy itt nyugodtan lehet szomorú az ember és vállalhatja is. Láttam már több embert is sírni…és ez itt tökre nem para! Ami jó,mert ha valakin sír akkor utána mindenki tökre odafigyel rá.

Pár szó a mai napomról még:
9.30-ig aludtam…aztán olvasgattam,megfürödtem. Most tusoltam először,eddig mindig kádfürdőztem. Nagyon vicces itt a tusoló,mert sokkal inkább hasonlít egy kis szobára…szóval legalább 3 ember tudna egyszerre tusolni kényelmesen. Nincs zuhanytálca sem. Így egészen mókás volt! Utána felöltöztem…tudjátok a minden passzol mindennel : ) Kiválogattam az ékszereket és gondoltam lemegyek egy teáért. Mikor odaértem látom,hogy csomó ember gyülekezik az étkezőnél és akkor bevillant,hogy tééényleg itt vasárnaponként 11 kor van az ,,ebéd”…mármint ez kicsit másfajta ebéd. Inkább tízórai laktató kajákkal. Szóval nagyon megörültem. A tudatalattim biztosan tudta,hogy nem kell még 1,5 órát várnom az ebédig : ) Mivel nem ettem reggelit (mert az csak 9ig van) így már egészen éhes voltam.

Utána pedig elkaptam Indiát és megkérdeztem,hogy elindulhatnék-e 2 nappal előbb majd,hogy megnézhessem Edinburghot is…mire tök jó fej volt és mondta,hogy fogalma sincs mert ő csak a mentorom,de majd megtudakoljuk. Szerinte ez lehetséges de mondta,hogy az EVS (aki fizeti az utam) nagyon akadékos és elméletileg csak a Forres Kirkcaldy utat állja,de holnap utána nézünk. Remélem,hogy el tudok menni. Kérdezte,hogy voltam-e már külföldi várost felfedezni egyedül és,hogy aludtam-e már diák hostelben…mire mondta,hogy egyedül még soha,de most bátor vagyok : )Mire mondta,hogy azt tudja ;) Azt gondolom,hogy nem fogok senkire várni,hogy megismerjem Skóciát. Nem biztos,hogy más is akar utazni és az sem,hogy van pénze rá! Én viszont akarok és kész : )

Azon gondolkodtam tegnap,hogy milyen hihetetlen az,hogy a szüleim a szoci alatt csak 3 évente utazhattak és akkor is csak keveset,én meg már megtehetem,hogy 19 évesen a nyakamba veszem Skóciát és elköltözöm. Mit fog csinálni az én gyerekem??? Ovis korában már bejárja a Európát?! :D Persze ez csal vicc volt,de szó mi szó,mennyit változik a világ és mennyit változnak a lehetőségek. Mondjuk az is igaz,hogy az én generációmból már nagyon sokan beszélnek nyelveket,míg az előzőből jóval kevesebben…a következő generáció meg még többet fog tudni mint az enyém…ez olyan jó!!!!

Ma egész nap szabad vagyok…olyan jó. Sokat olvasok (épp a kedvenc könyvemet: Gabriel García Márquez: Szerelem a kolera idején),pihengetek,zenét hallgatok,gondolkodom,du sétálok megint egyet,fotózok is majd (amiket még ma feltöltök) és élvezem az idillt : )

Tegnap megtudtam,hogy a 2 norvég egy suliba jártak tavaly,ami bentlakásos volt. Szóval nekik abszolút nem új,az,hogy a család nélkül élnek. Ráadásul a fiú apja amerikai,ezért is tud olyan jól angolul. A másik fiúnak(aki bulgár) pedig német  a barátnője és már sok helyen volt önkéntes,szóval így már nem csoda,hogy neki is az angolja…szóval senki nincs abban a helyzetben  mint én : )

Remélem otthon is jó minden. Tényleg milyen az idő? Itt nem esik az eső…sőt süt a nap. Minden szuper,csak egyedül a széllel nem vagyok mindig kibékülve. Tegnap pl. a napsütésben kint ebédeltünk egy pólóban…olyan szép volt. Napközben nagyon hosszasan süt ide a nap. Meg persze nagyon szép mikor egész délelőtt és kora du úszik a napsütésben az óriási golfpálya,ami előttünk terül el a domboldalon…: )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése